Адаптація до нових реалій
Дистанційне навчання в початковій школі – особливе. Перед педагогами з’явилося непросте завдання – організувати роботу не тільки з учнями, але й з їхніми батьками. Адже найменші школярі ще не є достатньо організованими, щоб вчитися самостійно. Тому вчителі початкових класів повинні налагодити тісний контакт не тільки з учнями, але і з їхніми батьками.
Бачимо, що педагогічний колектив Новомізунської початкової школи доклав багато зусиль у впровадженні дистанційного навчання в закладі і продовжує працювати над тим, щоб успішно та цікаво організувати освітній процес на дисплеях комп’ютерів та телефонів школярів.
Дистанційне навчання під час карантину у Новомізунській початковій школі Вигодської селищної ради.
Карантин став випробовуванням не лише для учнів, яким доводиться вчитися по-новому — не виходячи з дому, а й для вчителів, які опановують методи дистанційного навчання.
Новий метод роботи — це вимога часу. Коли запровадили карантин, усі вчителі задумались над тим, як організувати свою роботу, налагодити дистанційно взаємозв’язок з учнями, як зацікавити їх, допомогти зрозуміти необхідний матеріал.
Перш ніж обрати зручний формат учителі провели опитування серед батьків. На жаль, не у всіх дітей є дротовий інтернет - зв'язок, доступ до персонального гаджету (телефона, ноутбука, планшета). Тому кожен вчитель обрав собі свою систему навчання під час карантину.
- Зокрема, кожен вчитель склав індивідуальний план роботи під час карантину.
- Створили Viber групи для кожного класу, а також окремі Viber групи на кожного учня, де спілкуємось з окремим учнем, оцінюємо його роботи та вказуємо над чим ще потрібно попрацювати.
- У кожного вчителя є чітка інструкція навчання, яку він подає своїм учням, вказуючи на посилання відеоуроків в інтернеті. Також випробовуємо техніку власного аудіо супроводу уроків.
- Створюють електронні презентації на своїх Google-дисках. Зокрема, Блок уроків математики 2 клас ( Гаркот Н.М)
- Використовують безкоштовний сервіс онлайн-тестів LMS-платформ Learning, освітнього проєкту «На Урок», а також створюють авторські тести для перевірки знань учнів.
https://naurok.com.ua/test/ide-vinahodi-vidkrittya-167845.html
https://naurok.com.ua/test/diya-mnozhennya-vpravi-na-mnozhennya-281541.html
- Учителі нашої школи не забувають і про самоосвіту: беруть участь в онлайн-курсах, вебінарах та отримують відповідні сертифікати; створили Viber-групу вчителів, де спілкуються між собою та діляться досвідом один з одним.
- Учні нашої школи беруть активну участь у дистанційних конкурсах:
- приєдналися до флешмобу під назвою «Все буде добре».https://www.facebook.com/groups/201245087619086/permalink/221668388910089/
- взяли участь у конкурсі малюнків та привітань до Великодня:
https://www.facebook.com/groups/201245087619086/permalink/227864794957115/
https://www.facebook.com/groups/201245087619086/permalink/229021728174755/
- Через відсутність доступу до інтернету з деякими учнями вчителі змушені спілкуватися через мобільний зв'язок.
В умовах, які склалися, велике навантаження лягло і на батьківські плечі. Оскільки діти початкової школи ще не в тому віці, коли здатні самоорганізовуватись й всю роботу потрібно контролювати батькам. Тут є інша проблема – часто батьки не є досить авторитетними у плані освіти. Коли батьки кажуть дітям йти робити уроки, то це сприймається не так серйозно, ніж коли каже вчитель. Тому тут головною постає співпраця вчителя і батьків – це той ключ до успішного навчання і виховання дітей.
Наші поради батькам під час карантину:
- Батьки, щоб допомогти дітям, насамперед маєте потурбуватися спершу про себе. Коли виснажені, знервовані і роздратовані – вам буде важко дати відчуття підтримки і безпеки своїм дітям.
- Допоможіть дітям зрозуміти, чому важливий карантин і усі заходи, які він включає – та здійснювати їх.
- Бути прикладом для дітей.
- Розповідайте дітям казки та історії, разом читайте, дивіться та обговорюйте гарні мультфільми та фільми.
- Допомагати дітям у організації часу та плануванні дня.
- Наповнюйте разом дні ресурсними активностями.
- Пам’ятайте про дисципліну.
- Бути підтримкою дітям у щоденних завданнях.
- Залучати дітей до турботи про інших.
- Ми переконані, що ваші діти та ви у нас – найкращі! Спільними зусиллями в умовах обмеження освітнього процесу наші учні здобудуть необхідні знання та навички.
Важливо розуміти, що ця криза дає нам можливість обнулитись, вийти з цього в новій якості одне для одного. Це шанс для вчителів, і для батьків, і для дітей – передивитись відносини, кордони одне одного. Ця можливість не пов’язана з віком, посадою або обставинами, а виключно з нашими станом і готовністю до змін.