Адаптація до нових реалій
Дистанційне навчання лише з першого погляду здається легким. Багато хто думає, що вчителі сидять вдома перед екранами ґаджетів та розповідають уроки і зрідка щось показують. Насправді, це величезна робота, яка забирає стільки ж часу та сил, як і підготовка до звичайного офлайн заняття. Продумати тему, завдання, скласти тести, підібрати ілюстрації, перевірити виконану роботу – і це лише вершина айсберга.
Пропонуємо ознайомитися з усім «айсбергом» роботи працівників Пшеничничниківської гімназії в умовах карантину.
Адаптація до нових реалій
Життя - це картина.
Батьки дають полотно,
Доля-рамку, оточення – фарбу,
А малювати потрібно самому…
Для педагогічного колективу та здобувачів освіти Пшеничниківської гімназії дистанційна форма навчання – справа нова. Впровадження елементів дистанційної форми навчання в нашій гімназії є необхідною умовою для досягнення сучасного рівня якості освіти на час карантину. Через карантин батьки, діти і педагогічні працівники опинились у полоні своїх комфортних домівок. На жаль, одразу ми не були готові до такого швидкого розвитку подій. Але поступово роботу вдалося налагодити. Дистанційне навчання у нашій гімназії організовано відповідно до листа Міністерства освіти та науки України «Щодо організації дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти під час карантину» від 13.03.2020 р №1/9-160.
Під час організації дистанційного навчання педагогічні працівники чітко дотримуються нормативно-правових документів, які видаються органими освіти (Міністерством освіти, департаментом освіти, відділом освіти Вигодської селищної ради) та методичних рекомендацій ОІППО щодо організації освітнього процесу в умовах карантину.
Для ефективного впровадження дистанційного навчання у Пшеничниківській гімназії проводиться така робота:
1. Розроблено індивідуальні плани роботи під час карантину вчителів та класних керівників, психолога, педагога - організатора, бібліотекара, керівника гуртка…, - всіх видів і форм педагогічних робіт згідно тарифікації, з врахуванням розкладу уроків, індивідуальних занять та консультацій, гурткової роботи.
- Проведено аналіз платформ дистанційного навчання. Враховуючи специфіку кожного предмета та технічні можливості учнів, вибрано доступну та зручну платформу для використання в роботі. Основним інструментом взаємодії із здобувачами освіти є інтернет, а саме додаток Viber. Крім цього, невелика частина педагогів використовують Messenger, Zoom, Skype та працюють у режимах індивідуальних та групових телефонних дзвінків.
- Створено робочі групи у соціальній мережі Viber для учнів 1-9 класів.
4. Проводяться онлайн консультацій з учителями, здобувачами освіти, батьками з питань дистанційного навчання(груповий голосовий чат Viber, Messenger, Skype).
5. Кожного дня, відповідно до розкладу уроків на II семестр 2019-2020 н.р , оновлюються завдання у групі Viber з усіх навчальних предметів.
6. Постійно проводиться перевірка виконаних домашніх завдань, коригування, робота над помилками.
7. Класними керівниками, соціально-психологічною службою проводиться інформування всіх батьків здобувачів освіти про особливості організації освітнього процесу в Пшеничниківській гімназії на період карантину. Надаються обов’язкові рекомендації учням щодо використання веб-ресурсів, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо.
8. Медична сестра закладу через Viber проводить з учнями профілактичні бесіди щодо попередження дитячого травматизму, запобігання захворювання на гострі респіраторно-вірусні хвороби, розповсюджує інформаційні пам’ятки.
9. Апробуються з наступним використанням безкоштовні сервіси Google Classroom , Zoom .
10. Педагогічні працівники активно використовують інтернет-ресурси для самоосвіти: EdEra, iLearn, Рrometheus, Розумники, Освіторія, Youtube-контент (освітні Youtube-канали, відеоролики і т.п.).
11. Засідання педагогічних, методичних рад, наради, інші засідання проводимо тільки за допомогою соціальних мережах (Вайбер /Телеграм/ Фейсбук /Інстаграм/Messenger).
12. Учителі ведуть свої журнали, куди систематично виставляються оцінки.
13. Постійно працює соціально-психологічна служба, куди в разі необхідності можна звернутись за психологічною підтримкою та допомогою, зателефонувавши або написавши на електронну адресу практичному психологу та соціальному педагогу.
14. Педагогічні працівники та вихователі Пшеничниківської гімназії кожного тижня укладають звіт про виконану роботу за кожний день, додають до звіту фото та відеоматеріали та здають його заступнику директора для опрацювання. Таким чином, керівництво закладу може контролювати та надавати рекомендації щодо покращення роботи тих педагогів, хто працює дистанційно.
Підвівши підсумок роботи дистанційного навчання в період карантину, зазначу, що робота в таких умовах вимагає великої і нетрадиційної підготовки. Кожного уроку моделюється використання форм і методів роботи, підбираються різного типу рівневі завдання, виконання яких не завжди допомагає досягти мети уроку, не завжди всі учні мають можливість їх виконувати.
А на разі радіємо за спільне досягнення “вчителі-учні-батьки”.
Усім бажаємо здоров’я, терпіння та оптимізму на кожен день!!
Наші напрацювання в період карантину
- Обмін досідом від вчителя математики Пшеничниківської гімназії Корольчук Л.В.
https://drive.google.com/file/d/11rWNuEHvmC8V6ZaBEo_u6Mf1o5XToJBF/view?usp=sharing
- 2 квітня під керівництвом соціального педагога Пшеничниківської гімназії, здобувачі освіти, дистанційно підтримали діток з аутизмом одягнувшись у блакитний колір.
https://www.facebook.com/100042502043241/videos/212516336841766/
- Презентація досвіду роботи в умовах карантину вчителя початкових класів Куськів І.М.
https://docs.google.com/presentation/d/1zSqfyQEv3OLKOfOkdCzdnzoScLprn0S70cPfFuJdiyg/edit?usp=sharing
- Уроки англійської мови в умовах карантину. Вчитель Васько О.Б.
- Між дистанційними уроками здобувачі освіти Пшеничниківської гімназії "підтримують форму" і беруть участь у руханці.
- Уроки дизайну і технології, мистецтва у 1 класі « Маленькі майстри паперових див». Вчитель Дацьо О.Ф.
https://drive.google.com/file/d/12ub-SxbtBZfumJgnriPppfX-A3t_E4BF/view?usp=sharing
- «Квітуче Благословення сходить із небес: Христос Воскрес!». Вчитель Дацьо О.Ф.
https://www.facebook.com/100018354813737/videos/561217757833380/?id=100042502043241&eid=ARAoAjt2Icuv751ZQHmNF2yPqVTtN3Vd5MxfzkX4VYCxlWsxtCGGb7Hcgi5-qs3NLsYeefU_qcGJlaxq
- « Уклін Кобзарю». Класний керівник 3 класу Гоцин О.Д.
https://drive.google.com/file/d/12ub-SxbtBZfumJgnriPppfX-A3t_E4BF/view?usp=sharing
- Ми живемо у світі краси, гри, казки, малюнка, фантазії, творчості. Класний керівник 4 класу Кузів О.І.
https://www.facebook.com/100018354813737/videos/561266114495211/
Дошкільне відділення
- Музичне заняття "Весняна подорож"( старша група)
музичний керівник Пшеничниківської гімназії Безділь Алла Юріївна https://drive.google.com/file/d/11ximK2hkp1Lju6-yIKG5HQqjWa9aiMLM/view?usp=sharing
- Челендж під назвою "Мрії серцем дітей".
Старша група дошкільників з вихователем Гунчак О.М.
https://drive.google.com/file/d/11k8fXYzGZUwvqiBKXIEI27l4FJHf1463/view?usp=sharing
- Заняття з малювання "Великодній кошик" старша група (використання нетрадиційних технік малювання), вихователь Гунчак О.М.
https://drive.google.com/file/d/11lxv_yrqeigzivQ0yC5HTcoue4RoQqWn/view?usp=sharing
- Аплікація "Великодня писанка" середня група (у техніці мозаїка)
вихователь Татарин О.І..
https://drive.google.com/file/d/11scYyR5V7wnFbr95VF6XGwEog2BUmmNd/view?usp=sharing
У своїй роботі використовуємо такі джерела:
Математика та українська мова для учнів 1-9 класів:
Математика:
https://www.matific.com/ua/uk/guests/content/by-matific
https://educationpakhomova.blogspot.com/2020/03/10.html?m=1
Кейс-уроки з різних предметів:
Інформатика:
https://studio.code.org/courses
Читання, математика, логічні ігри:
https://www.eduactiv8.org/screenshots/1
Mozabook – ресурс з електронними книгами:
Для наймолодших:
https://childdevelop.com.ua/generator/letters/propisi.html/
http://osvita.ua/school/70759/?fbclid=IwAR19PfiLAHv_OHARQByi85o0fL5Jal3PRtRDk73B0ZSmYgL-vnB5MKNtpbM
Електронна освітня платформа:
Електронні підручники:
https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/pidruchniki/elektronni-pidruchniki
Англомовні ресурси:
Математика, хімія, фізика, біологія, економіка:
Усе, що стосується Steam освіти:
https://okgodata-sandbox.org/lessons
Підбірка різноманітних проектів:
Корисні ролики для навчання:
https://www.youtube.com/education
Основи малювання:
Ігри на логіку:
https://www.mathplayground.com/
Блоги вчителів
Блоги вчителів математики:
- http://kramska.blogspot.com/
- http://numatematika.blogspot.com/
- http://oksanakovalenko.blogspot.com/
- http://klassikt.blogspot.com/
- http://yasiva2.blogspot.com/p/blog-page_41.html
- http://orelanna-schoolblog.blogspot.com/
- http://momot-julia.blogspot.com/
- http://informatyk-school.blogspot.com/
Блоги вчителів української мови:
- http://svitlanashev.blogspot.com/p/blog-page_4.html
- http://ta-v.blogspot.com/
- http://elena370.blogspot.com/
- https://kulinaukr.blogspot.com/
- https://ryabokonolga.blogspot.com/
- http://okpapizh.blogspot.com/p/blog-page_27.html
Блоги вчителів біології та хімії:
- http://biochem291.blogspot.com/
- http://solonynka.blogspot.com/
- http://himbioloh.blogspot.com/
- http://chopovalubov.blogspot.com/
- http://lesychna.blogspot.com/p/blog-page_18.html
- http://tatyananesterchuk.blogspot.com/
- https://hm-vika.blogspot.com/
- http://biologia19630502.blogspot.com/
- https://biology-mylife.blogspot.com/
- http://raevski.blogspot.com/
Блоги вчителів географії:
- https://geografiysv.blogspot.com/
- http://lasorenko.blogspot.com/
- http://qeonat.blogspot.com/
- https://lypko-liudmyla.blogspot.com/
- https://ibohdan.blogspot.com/
Блоги вчителів фізики:
- http://fizikaschool5.blogspot.com/
- http://fizikazahisnik.blogspot.com/
- http://viczadvorna.blogspot.com/p/blog-page_4.html
- http://fizkab.blogspot.com/
- https://fiz-patlay.blogspot.com/
Блоги вчителів іноземних мов:
- http://kornieievat73.blogspot.com/
- https://tkmcim.wordpress.com/
- http://vin-sch1.blogspot.com/
- http://petrunyakschool3.blogspot.com/
- http://english1590.blogspot.com/
- http://nvk51kovtunt.blogspot.com/
Посилання на цікаві інтернет джерела :
- Навчання вдома: практичні поради для вчителів від психологині Світлани Ройз https://nus.org.ua/articles/navchannya-vdoma-praktychni-porady-dlya-vchyteliv-vid-psyhologyni-svitlany-rojz/?fbclid=IwAR2D37iSIwxOutqCVP9GlQTzu5wxnYkUtDRtz11GfTnfbXU5u9NBu6CpNjU
- Солідарність – допомога українцям під час карантину та епідемії коронавірус https://v2020.org.ua/?fbclid=IwAR29ov6iEEKPWYdxAcx7OJBWCVRKsHYd9WUIir6rZlXh_aYs8zrGQo-yR40
- Коронавірусна психологія: як заспокоїтися і не панікувати https://www.ar25.org/article/koronavirusna-psyhologiya-yak-zaspokoyitysya-i-ne-panikuvaty.html?fbclid=IwAR31GUuTcWkssJuzz4HPXtakT0HYneywmsFQkfGv4fSb41WcTGcKiW0xb08
- МОЗ створило мультфільми про коронавірус: як уберегтися і що робити. ВІДЕО+ІНФОГРАФІКАhttps://m.censor.net.ua/ua/news/3177895/moz_stvorylo_multfilmy_pro_koronavirus_yak_uberegtysya_i_scho_robyty_videoinfografika?fbclid=IwAR1IEc81UWNA7lmlMhVcJtPsHbQ0ZGtQbIAnjkv7hAjq_25ypFuovbJM1wo
Освітні платформи для школярів, учителів та батьків
Prometheus https://prometheus.org.ua/
EdEra https://www.ed-era.com/
edX https://www.edx.org/
Coursera https://www.coursera.org/
Matific https://www.matific.com/ua/uk/home/
Khan Academy https://www.khanacademy.org/
Доступна освіта https://dostupnaosvita.com.ua/
iLearn https://ilearn.org.ua/
Be Smart https://besmart.study/
ЗНО-ОНЛАЙН