Адаптація до нових реалій
Ще один день і ще один заклад освіти нашої громади поділився досвідом роботи педагогічних працівників в умовах карантину. Використання різних онлайн платформ, програм для запису відео, проходження курсів, участь у вебінарах, проєктах та конкурсах – все це праця педагогів та здобувачів освіти Вишківського ліцею в умовах дистанційного навчання.
Організація і проведення дистанційного навчання
у Вишківському ліцеї Вигодської селищної ради
під час карантину
Через карантин батьки і діти опинились у полоні своїх комфортних домівок. На жаль, одразу ми не були готові до такого швидкого розвитку подій. Але поступово роботу вдалося налагодити, а саме:
1. Кожен вчитель підготував індивідуальний план роботи під час карантину.
2. Було проведено аналіз платформ дистанційного навчання і вибір доступної та зручної платформи для використання в роботі, а саме Viber , Telegram, «Прометеус» (10 - 11 класи), створення груп учнів для роботи у соціальних мережах (історія України, всесвітня історія, англійська та німецька мови, математика, хімія, основи здоров’я, зарубіжна література та інші предмети відповідно до освітньої програми).
3. Окремі вчителі використовують GOOGLЕ klass, аби відтворити звичайний шкільний клас у режимі онлайн. У вкладці «Потік» учні можуть лишати фото етапів роботи з власних зошитів, записувати відео створення поробки, декламування вивчених віршів, ділитись посиланнями тощо ( інформатика, українська мова, українська література, географія, біологія).
4. Педагоги створюють навчальні матеріали для учнів і перетворюють їх на відео за допомогою програми запису відео з екрану Bandicam. https://www.bandicam.com/ua/
5. Кожен клас отримує на урок чітку інструкцію, у якій розписано за сторінками, що конкретно вивчити з підручника, зошита з друкованою основою чи карток, законспектувати, створити; власні відеоуроки вчителів чи посилання на відповідні відеоуроки в інтернеті тощо.
https://drive.google.com/file/d/1JvSKN_BHkSdgBg6N3I2VGinbA74iVh6P/view
6. Постійно надається інструктаж батькам та учням щодо організації дистанційної форми навчання під час карантину та роз`яснювальна інформація щодо виконання завдань у Viber- i Telegram-групах та соціальній мережі Facebook. Закликаємо батьків дисциплінувати дитину з повагою, а у своїх рішеннях і вчинках проявляти послідовність і справедливість. Тільки так можна досягти стійких позитивних результатів.
7. Педагоги ліцею постійно працюють над самовдосконаленням, підвищенням фахового рівня. З цією метою:
- систематично проводяться онлайн консультації з педагогічними працівниками з питань дистанційного навчання;
- вивчаються нові можливості для роботи з дітьми в умовах карантину;
- вчителі ознайомлюються із онлайн – курсами «Домедична допомога», «Права людини в освітньому просторі» тощо;
- беруть участь у вебінарах та одержують відповідні сертифікати;
- розміщують власні дидактичні матеріали на порталі «Всеосвіта» (Хомин О.В.)
https://drive.google.com/file/d/1iAQ6LHVY6n8AH8RVEXo-kjbpes9lnI86/view
8. Учні дистанційно взяли участь в проекті «Моє рідне село – перлинка України ». Під час роботи над проектом учні:
- зібрали матеріал про історію села,
- провели фоторепортаж про природоохоронні акції з участю школярів нашого ліцею в докарантинний період,
- оформили альбом краєвидів села з різних його куточків в різні пори року, презентували рослинний та тваринний світ нашої місцевості.
9. Учні ліцею взяли участь у міжнародному дистанційному конкурсі з інформатики " Олімпіс 2020 - весняна сесія", отримали дипломи різних ступенів та сертифікати.
https://www.olimpis.com.ua/ua/konkurs-z-informatiki/brati-uchast
10. Вихованці групи дітей дошкільного віку приєдналися до флешмобу «Все буде добре». https://vushkiv.e-schools.info/m/photoalbum/76006
11. З метою налагодження комфортної співпраці всіх учасників освітнього процесу встановили правила роботи.
Правила роботи для учнів під час карантину
1. Карантин - не канікули. Це освітня діяльність кожного учня, але віддалено. Тому завдання треба виконувати обов'язково, а не за бажанням.
2. Вчителі надсилатимуть завдання в групу у вайбері залежно від вашого розкладу (розклад ви знаєте). До кожного завдання отримаєте чітку інструкцію щодо його виконання та оцінювання.
3. Ви повинні ознайомитися з поясненням нової теми та завданнями до неї під час вашого уроку. Звісно, є варіант, наприклад, проспати й переглянути завдання пізніше, але запитувати, уточнювати можна тільки під час вашого уроку.
4. Учні 11 класу можуть звертатися за консультаціями вчителів з 8.00 до 17.00.
5. Виконувати завдання та надсилати його можна впродовж доби. Якщо ви не встигли за добу – оцінку буде знижено, на жаль.
6. Усі ваші результати навчання фіксуються вчителями і будуть враховані при виставленні оцінок за семестр. Оцінку за роботу на карантині отримає кожен учень - від 1 до 12 балів.
P.S. Цінуйте свій час і робочий час вчителя. Залишайтеся вдома, будьте здоровими і сумлінно виконуйте завдання!
Основні проблеми:
- з окремими учнями немає зворотнього зв’язку (учитель — учень);
- відсутність доступу до інтернету у деяких учнів та постійного контролю з боку батьків;
- не можна проконтролювати самостійність виконання завдань учнями.