A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту
Вигодської селищної ради

Адаптація до нових реалій

Дата: 14.04.2020 18:13
Кількість переглядів: 149

Відділ освіти, молоді та спорту продовжує дайджест новин «Адаптація до нових реалій».

Про дистанційне навчання в закладах загальної середньої освіти постійно «говорить» медіа, Інтернет та соцмережі. А як же заклади дошкільної освіти?

Як показує досвід Вигодського ЗДО (ясел-садка) «Дзвіночок» вихователі та педагогічні працівники знайшли спосіб працювати з маленькими вихованцями.

 

Працюємо в новому форматі

 дошкільної освіти: дистанційне навчання

З досвіду роботи Вигодського закладу дошкільної освіти «Дзвіночок»

Фото без опису

Сучасний освітній процес має будуватися на діяльнісному підході, який передбачає активне пізнання і застосування дітьми дошкільного віку  набутих знань у практичних ситуаціях. Проте реалії сучасної надзвичайної ситуації пов’язаної з пандемією коронавірусу висунуло до педагогів закладу дошкільної освіти «Дзвіночок» нові вимоги – співпраця  з дошкільнятами та їхніми батьками на відстані в режимі онлайн.

Організацію дистанційного навчання ми розпочали зі створення Viber груп для батьків  кожної вікової групи ЗДО, куди ввійшли вихователі, батьки та спеціалісти закладу (музичні керівники, соціальний педагог),директор,  вихователь-методист.

Вихователь – методист, вихователі та спеціалісти (соціальний педагог, музичні керівники ) склали індивідуальні плани роботи на час карантину, в яких розписали свою роботу на кожен день, де вказали: освітню діяльність з дошкільнятами, співпрацю з батьками (консультації, поради, пам’ятки, рекомендації, тощо), зміст самоосвіти,  практичне виготовлення дидактичних ігор, посібників, тематичних папок, участь у вебінарах на різних сайтах в мережі Інтернет та інші форми роботи. Також у своєму плані роботи педагоги вказували кількість годин згідно своєї тарифікації, джерела опрацювання матеріалів, примітки.  Ці індивідуальні плани роботи були проаналізовані та затверджені директором ЗДО та погоджені з головою ПК закладу.

Також було створено Viber групу для педагогів ЗДО, котрі працюють дистанційно за індивідуальними планами роботи на час карантину з метою кращої співпраці з колегами, контролю та методичної допомоги з боку керівництва закладу.

Наприкінці кожного тижня роботи вихователі  та спеціалісти укладають звіт про виконану роботу за кожен день, додають до звіту фото та відеоматеріали та здають його вихователю-методисту для опрацювання. Таким чином, керівництво закладу може контролювати та надавати рекомендації щодо покращення роботи  тих педагогів, хто працює дистанційно.

Спершу вихователі проводили інформаційні форми роботи з дітьми та дорослими, добирали мультиплікаційні фільми згідно програми «Українське дошкілля» (казки, повчальні  морально-етичні історії, пізнавальні відеоролики, уроки з безпеки життєдіяльності для малюків, тощо).

  Пізніше спробували зробити власні відеозаняття для дітей з різних освітніх ліній. Теми занять добирали згідно перспективного блочно-тематичного планування, розкладу занять кожної вікової групи. Це був новий  вид роботи, вихователі старанно готувалися, хвилювалися, самостійно вивчали техніку виконання та викладу відеозанять у мережі Інтернет за допомогою додатку Viber. Діти дуже раділи, коли бачили свого педагога у режимі онлайн: дехто з радості розплакався, бо вже дуже засумував за улюбленим вихователем; хтось поспішав одразу  виконувати завдання, бо на нього дивилася вихователька; хтось присилав відео-привітання, виконання вірша чи пісні, які задавала педагог чи музичний керівник для вивчення, фото власної роботи з малювання, аплікації, ліплення чи конструювання. Одним словом, робота закипіла…Батьки надсилали свої коментарі, як діти реагували та працювали над завданнями, які труднощі та радісні моменти відчували. І мабуть, більшість батьків дуже-дуже сильно відчули як  важливо і водночас важко пояснити, навчити і допомогти малюку чи дошкільнятку опанувати знання з різних розділів програми, практичного життя. Фактично, батьки стали домашніми вихователями для своїх «чомусиків».

Для багатьох батьків також став очевидним той факт, що вдома для дошкільника потрібно і важливо мати не тільки мобільний телефон, планшет комп’ютер чи телевізор, а насамперед широкий спектр матеріалів для художньо-практичної діяльності: пластилін, олівці, фарби (гуашеві, акварельні), пензлі та олівці, фломастери, розмальовки, дитячі книжки (і не тільки з казками, а й віршами, оповіданнями) та ще багато інших матеріалів. Адже більшість навичок та вмінь можна навчити дитину тільки під час безпосередньої взаємодії з матеріалами, а не за допомогою сучасних технічних засобів.

Музичні керівники проводили свої музичні заняття як у режимі онлайн, так і подавали музичні твори у відеозаписах (музичні твори відомих композиторів, пісні, таночки), з обов’язковими коментарями, поясненнями послідовності роботи з музичного розвитку з дитиною вдома.

Соціальний педагог та вихователь-методист також подавали різну інформацію для батьків та педагогів у різні Viber групи з метою просвітницької роботи із сім’ями та педагогами на час карантину.

Звичайно, такий новий вид роботи не проходив без помилок, технічних збоїв, як  відсутність інтернет-мережі. Та й традиційне навчання дає більші можливості для безпосереднього спілкування та взаємодії вихователя та дитини, що дуже важливо саме в  дошкільному віці. Адже неможливо розвинути сенсорні відчуття малюка тільки за допомогою цифрових технологій, чи замінити безпосереднє живе спілкування і взаємодію малюка з вихователем та однолітками у звичній обстановці групової кімнати в дитсадочку.

Такий підхід до організації дистанційного навчання допоміг налаштуватися педагогам та батькам на продуктивну співпрацю в режимі онлайн. Всі батьки, які приєдналися до своєї Viber групи, зраділи і позитивно сприйняли таке спілкування, адже вихователі старалися подавати цікаві та практичні форми роботи, корисну інформацію для навчання, розвитку і виховання дитини в домашніх умовах.

На думку вихователів, такі елементи дистанційного навчання дітей та способи роботи з батьками можна частково продовжувати і після закінчення карантину, адже завжди є інформація, яка буде цікавою та корисною для них, поширення її через інтернет набагато пришвидшить і охопить більшу аудиторію дорослих, та й ознайомитись з нею мами й тата зможуть у зручний для них час.


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень